Magdalena Wrotek-Figarska, przedstawiciel Stowarzyszenia Sady Grójeckie, podczas inauguracji „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”, 27 lutego 2020 roku w Warszawie poinformowała:
Jestem bardzo zadowolona z tego, że Polacy doceniają jabłka. Jedzą dużo jabłek, choć nic nie stoi na przeszkodzie żeby jedli więcej. W lutym 87% respondentów odpowiadało, że zjadło jabłko. Mam nadzieję, że ten wynik będzie tylko większy. Takie badania są bardzo ważne dla nas, jako dla narodu, dlatego, że my jako Polacy, mieliśmy rozwiniętą kulturę jedzenia owoców i warzyw. Jedliśmy tego naprawdę bardzo duże ilości. Gdzieś zatraciliśmy swoje korzenie. Dzisiaj powinniśmy pokazać, że jednak to jest fajne i bardzo zdrowe. Każdy z nas, kto jest producentem owoców i warzyw, skorzysta z takiej promocji. Mamy okazję powiedzieć czym nasze owoce, warzywa, się wyróżniają. Promocja jest konieczna. Właśnie prze to, że mieliśmy promocję taką bardzo zachodnią, czyli przetworzona żywność, przekąski, wszystko to, co przetworzone, to co zapakowane w 15 kolorowych papierków i okręcone złotą wstążką – to było fajne i smaczne. Promocja owoców i warzyw jest ważna. Musimy ją robić, żebyśmy nie zapomnieli o tym, że owoce i warzywa to podstawa naszego żywienia
- źródło: Czas na polskie!
Najnowsze komentarze